PDA

View Full Version : Dorullen, hva er rett og hva er feil vei

kneesox
22-02-2009, 00:29
http://www.home.no/haraldweider/dorull.html

:lol9: :lol11: :lol9: :lol11: :lol9: :lol11:

Nissebror
22-02-2009, 16:26
Ja, det er slett ikke rart at "Mr. Selvutnevnt Dorull-ekspert" har problemer :)

Jeg måtte faktisk en tur inn på "lykkeboden" for å se hvordan dorullen hang, og den hang altså med papiret ut, uten at det koster meg nevneverdige problemer :)

Kjære "Mr. Dorull-ekspert" :

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg sitter når jeg har behov for å tørke meg bak.

Jeg finner det svært unaturlig at man reiser seg for å tørke seg i baken, slik det fremgår tydelig av illustrasjonene dine.

Og sittende på toalettet, har vel de fleste av oss tørkerullen i ca albuehøyde. Jeg forsøkte faktisk å snu rullen, og "bremse" den med oversiden av håndleddet...

Krøkkete greier...

Jeg finner det faktisk enklere å bruke begge hender på rullen.
Èn til å holde fast rullen, og den andre til å trekke av de tørkene jeg trenger.

Alternativet er selvfølgelig å flytte dorull-holderen ned i passende høyde til at din overarmsbevegelse føles naturlig :p
Er jeg den eneste som synes det bare ser for teit ut? :p

Denne forklaringen har et visuelt aspekt som gjør det mulig for selv den sløveste kniven i skuffen å forstå.

Javel... Det jeg ikke forstår, er følgende :

1 - hvorfor i all verden står du når du skal tørke deg bak?

2 - av bildene fremkommer det tydelig at dolokket ligger nede, hvilket jeg antar at din (evt) kone/kjæreste setter usigelig stor pris på.
Men du gjør altså ditt fornødne, reiser deg (med buksa nede på knærne) legger ned dolokket, gjør et gedigent nummer ut av hvordan du trekker et tørk av dorullen, tørker deg bak, løfter opp dolokket igjen og kaster papiret nedi??? Gjentar du isåfall de 2 siste punktene inntil brunøyet ditt er ferdigtørket?

Nuvel... Noen andre som har noen filosofiske betraktninger rundt dette "verdensproblemet"?

:)